bePRO Favero – Merilec moči, ki bi ga imel vsak?

Predstavljamo vam Kineziologov test kolesarskega merilca moči bePRO italijanskega podjetja Favero electronics. Merilci moči so danes nepogrešljiv pripomoček vsakega resnega kolesarja in zato ni čudno, da je ponudba na tržišču vedno bolj bogata. bePRO, ki meri moč obeh nog posebej, se je na trgu pojavil pred dobrim letom dni. Spada med cenejše merilce moči, a to nikakor ne pomeni, da je natančnost slabša. Nasprotno, testi kažejo, da gre za zelo zanesljiv merilec moči.

Merilec moči bePRO - foto: proizvajalec
Merilec moči bePRO – foto: proizvajalec

Na trgu je trenutno cela vrsta merilcev moči in prav zanimivo je, da poleg tega, da proizvajalci tekmujejo, kdo jih bo prodal več, tekmujejo tudi v tem, kdo bo iznašel boljšo pozicijo za njegovo namestitev. Dolga leta sta kraljevali postavitvi v ležajih gonilke in zadnjega kolesa, v zadnjem času pa so se pojavili tudi merilci na sami gonilki, v pedalih in celo na krmilu. Postavitev na gonilki in pedalih omogoča natančno spremljanje proizvedene moči za vsako nogo posebej, kar je velika prednost pred dosedanjimi merilci, ki so merili le skupno proizvedeno moč.

bePRO je na voljo v dveh različicah – z merilcem v obeh pedalih (bePRO) ali le v enem bePRO S. Cena obojestranskega znaša 749 €, enostranskega pa 499 €, kar je precej manj od konkurence (Garmin: 1149 € oziroma 699 €, PowerTap P1: 1375 € – cene navedene v slovenskih trgovinah). Zaenkrat je Slovencem na voljo le preko spletne trgovine, pričakujemo pa lahko, da bo kmalu na voljo tudi pri kakšnem slovenskem prodajalcu.

bePRO - foto: proizvajalec
bePRO – foto: proizvajalec
bePRO S - foto: proizvajalec
bePRO S – foto: proizvajalec

Merilec je nameščen v pedalih. To je pozicija, ki je na prvi pogled najboljša, saj tam z nogami pritiskamo in ustvarjamo sile, ki nas premikajo naprej. Dobimo torej vrednosti brez kakršnih koli motenj zaradi trenja, zvijanja okvirja ali pedal … Poleg tega pedala prestavimo iz enega kolesa na drugega v le nekaj minutah, kar je dobrodošlo predvsem pri tistih, ki uporabljajo več koles ali pa redno menjujejo opremo.

Model, ki ga imamo na tokratnem testu je obojestranski, kar pomeni, da meri navor oziroma moč na vsakem pedalu posebej. To je po našem mnenju zelo pomemben podatek, saj lahko ugotovimo, če je kakšna noga šibkejša. In to se, ne boste verjeli, zgodi pri zelo velikem številu rekreativcev. Raziskave poročajo o 5-20% razlikah med obema nogama. Ko enkrat razliko zaznamo, lahko s primernimi vajami nesorazmerje odpravimo, nadaljno merjenje moči pa nam omogoča, da takšno stanje ohranjamo. V primeru enostranskega merilca moči pa računalnik moč ene noge enostavno podvoji, s čimer lahko meritev postane precej nenatančna v primeru, da je razlika med levo in desno nogo velika.

 

Kaj je v škatli

Lično oblikovana embalaža

V lično oblikovani rdeče-črni škatli, ki v nekaj dneh prileti po pošti iz skladišča v Italiji, nas najprej pričakata pedali. Nič posebnega, razen kratkega valja na osi pedala. Tam je pozicionirana merilna celica, baterija in vse ostalo, kar merilec moči potrebuje, da najprej začne delovati, potem pa deluje brez težav.

Notranjost škatle

Četudi na prvi pogled izgleda, da bomo zaradi tega “valjčka” morali poganjati z nogami nekoliko bolj navzven (q factor), se to dejansko ne zgodi. Q-factor se ne spremeni, kar je odlična novica.

Pod pedali pa se v škatli skrivajo še ostale dobrote, oziroma potrebščine, ki jih bomo nujno potrebovali. Od polnilca do opreme za namestitev. V same podrobnosti se ne bomo spuščali, lahko pa povemo, da je namestitev enostavna (video).

Vsebina škatle

Pedala

Pedala so kompatibilna s Keo Look ploščki, torej zlatim standardom, ki ga uporablja tudi kar nekaj drugih proizvajalcev merilcev moči (Garmin in PowerTap)

Primerjava bePRO pedal s Shimano SPD SL
Primerjava bePRO pedal s Shimano SPD SL
IMG_8719
Še ena primerjalna slika

In masa?

Eno pedalo ima 156 gramov, torej v kompletu 312 gramov. Za primerjavo, Garmin Vector 2 je v kompletu 44 gramov težji, PowerTap P1 pa v kompletu kar 126 gramov.

Četudi gre za najcenejšega od treh sistemov merilca moči, ki merijo moč na pedalih, je bePRO najlažji. Ravno slednje pa je za mnoge zelo pomemben podatek.

 

Baterija in polnenje

bePRO se polni s priloženim micro-USB kablom, brez polnenja pa naj bi zdržal približno 30 ur, česar nismo preverili, a verjamemo, da približno drži. Baterije se ne da zamenjati, a glede na kvaliteto baterij v zadnjih letih težko verjamemo, da bi to lahko povzročalo težave. Poleg tega ima merilec dvoletno garancijo, kar je leto več od zakonsko predpisane dobe v Sloveniji.

Tim, ki je bePRO-ja testiral, je test opravil v Veliki Britaniji je imel velike težave delati selfije pri visokih hitrostih, zato so nekatere slike od proizvajalca - Foto: proizvajalec
Tim, ki je bePRO-ja testiral, je test opravil v Veliki Britaniji, je imel velike težave delati selfije pri visokih hitrostih, zato so nekatere slike od proizvajalca – Foto: proizvajalec

Povezljivost

Povezuje se prek protokola ANT+, torej nekakšnega standarda v kolesarskem svetu. Žal merilec ne bo deloval na Suunto (Ambit 3 in novejši) in Polar napravah, saj oba proizvajalca uporabljata protokol Bluetooth.

 

Natančnost

Ocenjevanje, kako natančen je merilec moči, ni enostavno, saj ne moremo hkrati imeti dveh merilcev moči na pedalu. Edina možnost je, da jih imamo na drugih mestih in potem podatke primerjamo med seboj. A tudi tako lahko le sklepamo in upamo, da bodo vrednosti pri vseh podobne (beri: skoraj enake), s čimer bomo lahko zaključili, da je merilec moči zanesljiv.

Ker sami nimamo na voljo drugega merilca moči, si lahko le sposodimo podatke od najbolj znanega preizkuševalca športnih naprav, Ray Makerja (link), ki ugotavlja, da je merilec zanesljiv in da so vrednosti zelo podobne, oziroma enake tistim, pridobljenih iz drugih merilcev moči. Super.

Skorajda se ga ne opazi … In ne, niso krive neobrite noge …

Med našim testiranjem ni bilo zaznanih nobenih odstopanj od pričakovanih vrednosti, torej nizkih vrednostih ob silovitem poganjanju ali šprinterskih vrednostih vrhunskih kolesarjev (Tim to gotovo ni in bePRO to ve).

 

Trpežnost

bePRO pedalo z zaščitnim ovojem stare zračnice
bePRO pedalo z zaščitnim ovojem stare zračnice

Uporabniška podpora, četudi je bazirana v Italiji, zelo odzivna in prijazna, kar si lahko preberete tudi na raznoraznih forumih. Poleg tega lahko vse posamezne dele merilca moči, če je potrebno, zamenjate. Bodisi je to os pedala ali plastika za vpetje (golo pedalo). Merilec moči je notranje vodotesen, kar pomeni, da ne bo težav, če se boste vozili po dežju. Le preden ga priključite na polnilec se prepričajte, da v USB reži ni vode oziroma vlage (enako velja recimo za Garminove računalnike).

Druga stvar, o kateri pa se na forumih veliko govori, je trpežnost ohišja valja, ki naj bi se kar hitro popraskala, s čimer se v nobenem primeru ne ogrozi natančnost delovanja, temveč le zunanji videz. In ravno to je bil glavni Ray Makerjev pomislek glede nakupa te naprave. A tudi za to so uporabniki našli rešitev. Valj enostavno oblečemo v kos stare zračnice in preprečimo, da ga poškodujemo ali da izgubimo pokrovček USB reže (rezerven je sicer priložen). In ker naprave nismo dobili v test, temveč je bila kupljena, testiranja trpežnosti po nepotrebnem nismo izvajali.

 

Zaključek

Če iščete merilec moči, je bePRO gotovo ena izmed rešitev vredna razmisleka. Je zanesljiv, obojenožni in relativno poceni.

Mi ga priporočamo.