Telesna aktivnost otrok je povezana z uspehom v šoli

V času, ko virtualni svet računalniških igric zavzema veliko prostega časa mnogih otrok, se fizična aktivnost otrok zmanjšuje. Ne le, da so današnji otroci debelejši in da bodo zaradi tega imeli veliko več zdravstvenih težav v prihodnje, tudi v šoli bodo manj uspešni kot bi lahko bili.

Group Of Children Running In Park

Pred kakšnim letom sem slučajno sem ujel pogovor svoje zdravnice s staršem deklice. Tema: učni uspeh in ukvarjanje s športom. Bilo je proti koncu leta in deklica ni izpolnjevala pričakovanj staršev glede šolskega uspeha. Kaj storiti? Starš je rekel, da pač ne bo interesnih dejavnosti – torej ukvarjanja s športom. Zdravnica, sicer velika športnica, je bila seveda proti. Pa še kako prav je imela …

Sistematični pregled raziskav, ki je bil pred kratkim objavljen v reviji priznane organizacije American College of Sports Medicine pod avtorstvom Donellya in sodelavcev (2016) se je lotil odgovarjanja na vprašanje, ali obstaja povezanost med fizično aktivnostjo, fitnesom, kognitivnimi funkcijami in učnim uspehom v otrocih starih med 5 in 13 let.

Po pričakovanjih mnogih športnih strokovnjakov in zdravnikov se je seveda našla močna pozitivna povezanost med aktivnostjo in učnim uspehom. Telesna aktivnost izboljšuje učni uspeh. Enostavno.

Basketball

Ja, kaj pa čas? To je zame malce smešno vprašanje. Šolar konča s šolo okoli poldneva (pol ure kasneje ali prej). Do osme ure zvečer, ko naj bi moral v posteljo, je torej še 8 ur časa. Vemo pa, da je koncentracija mladostnikov veliko slabša kot koncentracija starejših, zato si ne znam predstavljati, da bi se mladostnik lahko učil več kot 4 ure dnevno. Pa še to je po mojem prepričanju veliko, glede na to, da so že same šolske obveznosti bile precej utrudljive.

A kakorkoli, časa za šport in fizično aktivnost je vsaj 4 ure. Trening ne traja več kot uro in pol, če vštejemo še eno uro za prevoz in pripravo na trening dobimo dve uri in pol. Vsak dan. To gre čisto lepo skozi …

Seveda se moramo zavedati, da imajo starši določene obveznosti in niso vedno na voljo, a ukinjati aktivnost, ki veseli mladostnike zaradi izgovora kot je učni uspeh, je smešno. Igranje igric na računalniku ali telefonu bo v najboljšem primeru le negativno vplivalo na vid, najbrž pa negativno na učni uspeh in ostale kognitivne sposobnosti. Vemo torej, kaj je potrebno ukiniti ali omejiti …

Tim Podlogar
Kineziolog

 

American College of Sports Medicine. Physical activity, fitness, cognitive function, and academic achievement in children: a systematic review. Med Sci Sports Exerc. 2016: 48(6): 1197–1222.