Trenažer Tacx Booster – test

Zima je. Ceste so vlažne in polne soli. Ne ravno idealne razmere za kolesarjenje na cesti. Mnogo kolesarjev tako v zimskem kolesu svoje kolo pritrdi na sobni trenažer in trenira doma na toplem in v suhem okolju. V zadnjem času se je svet trenažerjev močno povečal, od tistih “neumnih” pa vse do zelo pametnih, “smart” različic. Tokrat vam predstavljamo test trenažerja Tacx Booster, ki spada v skupino “neumnih”, saj ne deluje s pomočjo elektrike in se ne more povezati na računalnik.


Tacx Booster je na trgu prisoten že kar nekaj časa in sprva smo ga lahko videvali pri profesionalnih ekipah v času ogrevanja pred dirkami. Danes večina ekip uporablja trenažerje z direktnim vpetjem – saj je zadnja kaseta kar del trenažerja. Booster deluje še po starem, a preverjenem principu – vpne se celotno kolo, skupaj z zadnjimi obročniki in pnevmatikami. Upornost pa povzroča magnet, ki, po domače povedano, upočasnjuje vrtenje zadnjega kolesa. Da pa je kolesarjenje malce bolj podobno zunanjemu, torej da se zadnje kolo, ko kolesar neha poganjati, ne ustavi, skrbi 1,65 kilogramski vztrajnik (flywheel). Nekateri trenažerji vztrajnika nimajo, drugi imajo še večjega (do 6 kilogramov). A glede na ceno trenažerja bi večjega težko pričakovali, ta pa je dovolj velik, da je kolesarjenje vsaj približno podobno zunanjemu.

Ročka za nastavitev upora

Najbrž izjemno pomembna značilnost Boosterja je, da je upor, ki ga doseže, zelo visok in sicer 1050 wattov. Mnogo trenažerjev ne doseže pol toliko. Za večino rekreativcev tako ni bojazni, da bi bila obremenitev, ki jo omogoča trenažer premajhna. Obremenitev sicer lahko nastavimo preko ročice, ki jo pritrdimo na krmilo in omogoča nastavitev 10 stopenj upora.

Poleg trenažerja v škatli dobite tudi os za zadnje kolo in pa, pomembno, podstavek za pod sprednje kolo, s čimer poskrbite, da “kolesarite” po ravnini in ne po klancu navzdol.

Pa glasnost? Ni najbolj tih, glasen pa tudi ne.

Trenažer je idealen za izvedbo težkih, vnaprej strukturiranih treningov. Kompatibilen je tudi z Zwift-om, a v tem primeru boste morali imeti na kolesu pritrjen ANT+ senzor hitrosti in kadence, na računalniku pa ta signal prestreči. Zwift izkušnja ne bo ravno na nivoju tisoč in več evrov vrednih trenažerjev, a trening vsekakor ne bo monoton. Kineziolog sicer priporoča brezplačno zbirko video posnetkov Global Cycling Networka.