Test: Shimano RC9 S-Phyre kolesarski čevlji

Kdo si ne bi želel imeti čevljev, s katerimi je Primož Roglič osvojil prvo etapno zmago za Slovenijo na Dirki po Franciji. Shimano je zadnjih nekaj let »capljal« za konkurenco, saj so njihovi čevlji najvišjega razreda namesto popularnega Boa sistema zapenjanja, do nedavnega uporabljali »staromoden« sistem zapenjanja z zaponko. RC9 S-Phyre so prva generacija Shimanovih čevljev, ki uporablja Boa sistem zapenjanja. So zadeli v polno?

Foto: CyclingTips

Shimano pravi, da je linija izdelkov S-Phyre, ki sicer poleg čevljev vključuje tudi oblačila, ustvarjena z enim ciljem – izboljšati zmogljivost športnika z izboljšanjem mehanske učinkovitosti ter aerodinamičnosti. Nekaj, kar trdijo pravzaprav vsi proizvajalci. Nič novega torej.

Čevlji z nekoliko manj kot 250 grami vsekakor spadajo med lažje čevlje. Na voljo so v treh različnih barvah – beli, modri in flourescentno rumeni. Predstavljeni so bili pred sezono 2016/2017, Shimano pa jih ohranja nespremenjene tudi za prihajajočo sezono 2017/2018.

Vrhnji del čevljev je narejen iz umetnega usnja, ki ga odlikujeta nizka masa, prožnost (se lepo prilagodi nogi) in neraztegljivost (ko jih enkrat »zapneš«, je noga fiksirana). Površina je naluknjana, spredaj nad prsti pa je vgrajena mrežica, s čimer so pri Shimanu želeli doseči čim boljšo termoregulacijo.

Podplat čevlja je seveda narejen iz karbonskih vlaken in Shimano pravi, da so si čevlji na lestvici od 1 do 12 glede na togost, prislužili najvišjo oceno – 12. Dejansko gre za zelo toge čevlje, kar naj bi pomagalo pri povečanju učinkovitosti prenosa sile z noge na pedala.

Čevlji se zapenjajao z dvema Boa zapenjalnima diskoma in skrbijo, da se noga »zlepi« s čevljem, kar zmanjša gibanje noge v samem čevlju in kar naj bi posledično izboljšalo učinkovitost kolesarjenja. Vložek za čevelj sicer ni popolnoma prilagodljiv, kakor je bilo značilno za Shimano doslej (uporaba pečice), možna je le zamenjava blazinice pod stopalnim lokom (priloženi sta dve – manjša in večja), kar naj bi zadostovalo za izboljšanje »fittinga« večine stopal.

Posebnost čevlja je tudi peta. Zunanji del petnika je namreč narejen iz plastike, kar izboljša čvrstost čevlja na zadnji strani, otranjost zadnjega dela čevlja (peta) pa je oblečen v poseben mačkast material (srebrna barva materiala na sliki), ki je oblikovan tako, da zadržuje nogo v čevlju in preprečuje dvig pete med kolesarjenjem.

Čevljem so priložene tudi nogavice, za katere Shimano pravi, da so ustvarjene posebej za uporabo teh čevljev in izboljšajo uporabniško izkušnjo.

Vse zgoraj našteto je teorija – kaj pa naša izkušnja? V uporabi jih je imel Tim in to je njegovo mnenje:

»Dolgo časa sem iskal čevlje, v katerih bo moja noga stabilna in se ne bo premikala. Imam namreč precej ozek podplat in nizek stopalni lok. V večini čevljev mi je noga »plesala«, četudi so bili vsi zapenjalci popolnoma zategnjeni. Ti ShimanovI čevlji so bili prvi in edini, v katerih mi noga ni plesala. Poskusil sem tudi cenejše RC-7, a je bil občutek v njih veliko slabši. Bilo bi nestrokovno in smešno, če bi rekel, da gre za najboljše čevlje na trgu ali pa da bo uporaba teh čevljev izboljšala kolesarjevo zmogljivost, saj je to nemogoče trditi brez kakšnega laboratorijskega testiranja. Lahko pa mirno rečem, da gre za zelo udobne (četudi je podplat trd, nisem imel nikdar težav niti pri daljših vožnjah) in lahke čevlje, ki odlično pašejo na mojo nogo. Verjamem, da so pripomogli h kakšni sekundi na kakšnem stravinem segmentu – če ne drugega zaradi placebo efekta. Izgled? Meni so všeč.

S-Phyre RC9, katerih cena presega 300 evrov, so gotovo eni izmed boljših čevljov na trgu. Nenazadnje z njimi uspešno kolesari tudi Primož Roglič. Na koncu pa je vsekakor odvisno od posameznika, če mu sedejo na nogo in mu ustrezajo. In ja – če odgovorimo na začetno vprašanje – Shimano je s čevlji “zadel v polno”.